Dagens Nyheter

24 sep. 2014

Nyhetsflödet onsdag den 24 september

En avgörande tidsperiod inför Jesu återkomst
- Bength Gustrafsons blogg - "Bibeln handlar bland annat om tre stora folkgrupper, och om vad Gud säger OM och TILL dessa folkgrupper: 1. Israel och det judiska folket. 2. Församlingen Kristi kropp. 3. Världens nationer/hedningarnas nationer. Vi kan läsa, se och följa med vad som har hänt och händer med dessa folkgrupper under historiens gång....
I min förra bloggtext skrev jag om Israel som ett avgörande tidstecken inför Jesu återkomst och jag avslutade med att nämna om en avgörande 70-årsperiod som Jesus talade om. En tidsperiod med helt avgörande händelser och skeenden i de tre olika folkgrupperna. En 70-årsperiod som började 1948, då staten Israel proklamerades. (Luk. 21:29-32. Jes. 66:8). Nu återkommer jag till denna tidsperiod."

Homofrågan ännu en gång: det blåser upp till storm i EFS
- Olof Edsinger i Efter Kristus - "I går hade vi en riktig höstdag här i Uppsala. Hård vind och massor av regn. Men även i min egen rörelse kan det vara befogat att tala om stormvarning. Orsaken till detta är det senaste numret av Budbäraren. Förutom flera mycket intressanta artiklar om förföljelsen av de kristna i Mellanöstern finner man där hela fyra (!) fullmatade sidor med debatt angående den så kallade ”homofrågan”. Alltså: hur vi som kristna ska se på och förhålla oss till utlevd homosexualitet. Även om det inte sägs av alla rakt ut, är det uppenbart att det är mina artiklar i ämnet som har triggat igång debatten."

Sveriges muslimer – ett ”missionsfält”
- Stanley Sjöberg i Webbkyrkan - "Sveriges muslimer är ”missionsfält” för ”Islamiska Staten som med fanatisk, militant vilja planerar sin globala offensiv. I Storstockholms förorter tillämpar muslimerna den metod jag haft med att ringa upp varje telefon inom ett område för att sedan ”knacka” dörr och besöka varje lägenhet med inbjudningar och undervisande material.
Jag försvarar religionsfrihet och en generös vänskap där även de inkluderas som representerar en annan tro och övertygelse. Men vi kristna som tror på Jesus och tror på Hans budskap, vi har ett ansvar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar