Dagens Nyheter

3 okt. 2017

Nyhetsflödet tisdag den 3 oktober

Tomas Samuel var jihadist - nu berättar han om Jesus
- Dagen -

Tomas Samuel värvade muslimer till kriget mot USA i Irak 2003. Men tio år senare blev han kristen och nu vill han, med hjälp av apologetik, övertyga fler om att Jesus har dött för dem....

Med darr på rösten beskriver han de följande månaderna.

- En kväll ropade jag i förtvivlan till Gud: ”Om du existerar, varför är du så svår att lära känna? Jag kan inte hitta dig, du måste hitta mig för jag är svag!”. Den natten, och de följande två nätterna, mötte jag Jesus i drömmen. Det innebar inte att jag blev kristen, men jag blev hundra procent säker på att kristendomen hade något och att Jesus var verklig.

Kristen blev han tre år senare.

- Det var de jobbigaste åren i mitt liv. Jag var inte någon vanlig muslim som bara gick på fredagsbönen. Jag ledde bönen, hade ett välbetalt jobb och hög status....

I dag arbetar Tomas Samuel inom Frälsningsarmén. Samtidigt studerar han teologi i Sverige och apologetik i England. Och det är tydligt att apologetik ligger honom varmt om hjärtat.
.
Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar