Dagens Nyheter

28 dec. 2017

Från Nyhetsflödet den 28 december

Cilla Eriksson: Plötsligt stod Jesus i vardagsrummet
 

- Dagen -
För några år sedan åkte jag till Chamonix i Frankrike för att vara skidlärare. Det var en dröm som gick i uppfyllelse och mina förväntningar var skyhöga. Jag föreställde mig Chamonix som en plats där solen alltid lyser, alla människor är vackra och trevliga och det är lätt att vara lycklig. Men så var det inte. Jag kände mig väldigt ensam och insåg att man behöver mer än fina fjälltoppar för att må bra. Så jag flyttade tillbaka till Sverige och till Stockholm. Tänkte att i en stad med en miljon människor är det omöjligt att bli ensam, men jag hade fel.


I stället flyttade jag till Falun och jag, som alltid varit en sökare, drabbades av en känsla att det måste finnas något mer i livet. Jag ropade till Gud och sa ”om du finns måste du bevisa det för mig.” Någon dag senare satt jag hemma i mitt vardagsrum och åt middag i soffan när jag plötsligt kände en stark närvaro i rummet. Jag kände hur Jesus kom in i mitt vardagsrum! Känslan var mäktig och svår att förklara, men plötsligt var jag helt övertygad om att Gud fanns.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar