Dagens Nyheter

8 mars 2018

Från Nyhetsflödet den 8 mars

Bytte yoga mot Jesus – fick inre harmoni
 

- Världen idag -
Yoga blev för Erika Järnkvist något negativt som drev henne till ett tillstånd av utbrändhet. "Ytterst handlar yoga om att släcka livet", menar Erika som fann harmoni hos Jesus Kristus.
I tonåren blev Erika nyfiken på nyandlighet och började söka. Bland annat i yoga. Sitt första möte med yogan fick hon på dans-estetiska linjen på gymnasiet. Där handlade det om yoga som stretchövningar och avslappning. I det här skedet märkte hon inte så mycket av yogans andliga sida. Å andra sidan brydde hon sig inte.

– Jag hade läst om yoga och visste att det kom från hinduismen. Men för mig var detta inget kons­tigt eftersom jag var så intresserad av andlighet. Yoga blev något väldigt naturligt för mig, förklarar Erika....


Redan några år tidigare, när Erika först börjat söka i nyandlighet, hade hon börjat må sämre psykiskt. Hon fick då även ätstörningar. Problemen blev ännu värre under tiden på yogacentret, menar hon.

– Jag började få panikattacker, förklarar Erika, övertygad om att yogan var en viktig orsak.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar