Dagens Nyheter

30 juli 2017

Nyhetsflödet söndag den 30 juli

”Jag ber: Tala Herre, jag vill höra din röst. Och då gör han det.”

- Dagen -
De första upplevelserna av den helige Andes manifestationer skrämde henne. Men så småningom upptäckte Mia Tunér att även hon kunde bli använd av Guds Ande för att förmedla uppmuntran till andra.

Gud kände hon och Jesus och änglarna var hennes kompisar när hon växte upp. Den helige Ande däremot kändes mer avlägsen, ja nästan skrämmande. Men när Mia Tunér kom till en ny församling och fick mer undervisning om vem den helige Ande är väcktes något inom henne.

– Jag hade trott att det här bara var för pastorerna, för eliten, men här sa man att den helige Ande och gåvorna gäller alla. Jag fick ta emot så mycket gott och kände till slut att jag inte kunde behålla det här själv. Jag ville utvecklas, komma närmare Gud, berättar hon.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar