Dagens Nyheter

23 feb. 2017

Nyhetsflödet torsdag den 23 februari

Kom ut ur garderoben, Sveriges kristna!
- Peter Jonasson i Dagen - "Ja, den är faktiskt överfull, det ryms inte en enda liten kristen där ytterligare. Det skriver Peter Jonasson, officer i Frälsningsarmén, som menar att kristna har gömt sig för länge."
Läs mer HÄR.

Stefan Swärd går in i Svenska kyrkan
- Sändaren - "Han vill vinna Östermalm för Jesus genom församlingsengagemang och kyrkopolitik. Efter flera årtionden som pastor lämnar Stefan Swärd EFK för att verka som missionär inom Svenska kyrkan.
   Stefan Swärd, mångårig pastor inom Evangeliska frikyrkan (EFK) på Östermalm i Stockholm, meddelade i början av februari att han lämnar sitt uppdrag som pastor och går in i Svenska kyrkan.
   Sedan tre veckor är han registrerad medlem i Oscars församling på Östermalm. Nu kommer han och hans fru att engagera sig där och delta i gudstjänstlivet. Samtidigt ser han sig som en missionär som vill nå östermalmsborna med den kristna tron."
Läs mer HÄR.

Det enda ställe i världen där vi kan få uppleva villkorslös och uppriktig kärlek.
- Marcus Birro i Världen idag - "Det är ljust vid 16-tiden när jag möter mina barn på skolgården.
   Deras skor skrapar i gruset när de kommer springande mot mig. Deras värme och deras tyngd är som sol i min famn. Jag håller dem länge nära mig. Vi går över den lilla bron som löper över den hårt trafikerade Långholmsgatan. Jag håller deras händer i gallerian och jag känner hur allt det som är viktigt i min värld bleknar, faller i skugga...."
Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar