Dagens Nyheter

26 maj 2012

Nyhetsflödet lördag 26/5

Frank Mangs profetiska budskap 
- Flammor - "Det hände en ganska tidig morgon för en del år sedan. Utan att tända lampan drog jag upp rullgardinen och slog mig ned vid skrivbordet. Ute var det grådager. Egentligen tänkte jag inte på någonting. Utan fanns bara till och lyssnade till det stilla böneljudet från mitt väsens innersta. Då hände det. Helt plötsligt såg mitt inre öga en väg. Inte en körväg och inte heller en stig. Det var närmast någonting som liknande en bättre promenadväg på några meters bredd. Nej, det var ingen andesyn. Jag var inte i trans eller hänryckning, utan alldeles klarvaken. Och ändå såg jag vägen så tydligt och klart att jag närhelst jag vill alltjämnt kan se hela bilden framför mig. Jag ser den just nu. Jag såg att vägen började vid en trång port och visste att den slutade i härlighetens värld. Men av det målet såg jag ingenting. Jag såg bara porten och början av vägen. Och längs vägens mitt låg en strimma av ljus, som tycktes komma från en ändlös ljuskälla av ett slag som jag aldrig skådat. På vägens båda sidor var det kolmörker."

"Man måste lära unga att inte förstöra för sig eller för andra" 
- Bert Stålhammar i Hemmets Vän - "När Bert Stålhammar, 77, väljer att skriva en bok med livsråd för tonåringar, ”Om vägledning, vänskap & mod”, lyckas han göra det så både ungdomarna och deras föräldrar lyssnar. Det kan tyckas märkligt – men är det egentligen inte. Efter ett helt liv i skolan kan han de ungas språk och känner deras värld. Han började som folkskollärare för 55 år sedan. Han var då 22 år och klassen hade 37 elever.
– Det är inte så konstigt att man börjar fundera över ungdomars väg genom livet och då tycker jag att skolan har misslyckats väldigt mycket med att förklara hur man ska leva, fortsätter Bert Stålhamma
r."

3500 raketter i Syria og Iran rettet mot Israel 
- Norge idag - "Omkring 3500 raketter i Syria og Iran er rettet mot Israel, mens den ekstremistiske Hizbollah-organisasjonen i Libanon opplyser at de er i ferd med å utvikle droner og sjø-til-luft raketter, skriver den israelske morgenavisen, "Ha'aretz", i dag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar