Dagens Nyheter

17 sep. 2012

Nyhetsflödet måndag den 17 september

Vem företräder religionsfrihet?
- Hemmets Vän - "Har Migrationsverket tagit på sig behörig­heten och rätten att bestämma en individs tro? Den frågan ställer sig Lars-Erik Wallhagen med tanke på det utvisningshot som riktas mot två iranska kvinnor som blivit kristna i Sverige."

SR-chefer blundar för fadäser
- Siewert Öholm på Churchmill - "Det är bra att två höga chefer inom Sveriges Radio svarar på min kritik. Men det jag kritiserade var att livsåskådningsredaktionen inte skildrar Sverige, alltså tvärt emot vad Catharina Vestin och Louise Welander svarar, skriver Siewert Öholm i en replik."

Låt islamisterna känna sig kränkta
- Nima Gholam Ali Pour på Newsmill - "Jag har mitt ursprung i Iran och har sett med egna ögon vad dessa islamister kan göra med ett samhälle. Så jag säger: Låt de känna sig kränkta. Det är mycket svårt att inte förolämpa extremister.
Yttrandefriheten kan inte villkoras på ett sätt där man ska bara yttra sig så länge man inte kränker någon. Då är det inte yttrandefrihet längre. Dessutom har man inte rätten att storma ambassader eller mörda folk bara för att man har en känsla av att man är kränkt
."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar