Dagens Nyheter

13 aug. 2012

Nyhetsflödet måndag 13/8

Judarna flyr Europa
- Tomas Ander skriver i Inblick - "I slutet av 1990-talet kunde jag aldrig tänka mig att antisemitismen åter skulle bli ett fenomen i Frankrike. Jag är från en generation som trodde att antisemitismen dog med förintelsen. Tyvärr hade jag i grunden fel, säger historieläraren Iannis Rodner från Saint-Denis utanför Paris."

Nya böcker om sexmissbruk
- Världen idag - "Två kristna böcker om män och sexmissbruk kommer denna höst på svenska. Det kan ses som ett tidens tecken. Behovet av sådan litteratur är enormt. Det skriver pastor Torbjörn Freij som i dag recenserar böckerna Varje mans kamp och Mitt hemliga jag."

Du må være villig til å betale prisen
- Norge idag - "Biskop Grivas Musisi fra Uganda besøker denne uken TV-Visjon Norges sommerkonferanse i Drammen. Biskop Grivas Musisi har sett sitt eget land reise seg fra det dypeste mørket. Nå har Gud fått plass i Ugandas hjerte, men det har ikke kommet av seg selv. – Du må være villig til å betale priser, proklamerte den glødende biskopen fra Uganda."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar