Dagens Nyheter

21 feb. 2014

Nyhetsflödet lördag den 22 februari

Hade nog aldrig lärt mig att helga vilodagen. Återhämtningens helighet.
- Sändaren - "Den långa vandringen tillbaka till sig själv vet Anja Dahlström vad det innebär. Efter utmattningsdiagnosen fick hon lära sig nej för att få utrymme att andas.
Hålögt tog jag emot diagnosen. Läkaren med de milda ögonen såg på mig och såg mig samtidigt. Det kändes som om räddningspersonalen till slut nått fram till den öde ö som var jag.
Diagnosen var utmattningssyndrom.
"

Jesus – den helt unike!
- Jonas Nordén i Efterkristus - "Jesus eget anspråk på att vara ”vägen, sanningen och livet” har i alla tider varit anmärkningsvärda, och såväl på Jesu tid som i vår egen tid också provocerande. Det är ett påstående som utmanar och avkräver ett ställningstagande av den som hör det. Antingen är det sant, eller så måste Jesus betraktas som en lögnare eller galning."

 När ska dubbelmoralen sluta?
- Lisa Abramowicz i Världen idag - "Bojkottförsöken mot Israel blir allt allvarligare. EU:s riktlinjer från december 2013 uppmuntrar till bojkott, inte bara av israeliska företag och organisationer verksamma i Östra Jerusalem, Västbanken och Golan. De kan även tolkas som bojkott mot företag som på något sätt har något att göra med dessa områden, även de vars främsta aktiviteter sker inom Gröna linjen (1949 års stilleståndslinjer, de som felaktigt brukar kallas 1967 års gränser)."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar