Dagens Nyheter

7 juni 2013

Nyhetsflödet fredag den 7 juni

Fredag den 7 juni

Jesusmanifestationen kritiserad igen
- Stefan Swärds blogg - "I Kyrkans tidning vevar tidigare biskopen Lennart Koskinen på, och han gillar tydligen inte Jesusmanifestationen. Han är inte säker på att Jesus skulle vara med i Jesusmanifestationen. Han tycker att soppköket från Klara kyrka är en bättre manifestation. Här skriver Elisabeth Sandlund utmärkt i Dagen och påminner om att sopputdelande Klara kyrka går i tätgruppen i Jesusmanifestationens marsch. Koskinen rör sig på mycket spekulativ mark när han gör påståenden om huruvida Jesus skulle kunna tänka sig att gå med i en marsch av detta slag."

”Kritik täckmantel för antisemitism”
- Världen idag - "Det är dags att uppdatera begreppet antisemitism till modernt språk och kalla det vad det verkligen är, nämligen judehat, menar Siewert Öholm, som i helgen deltog vid Israelmanifestationen "Enough is enough" i Stockholm."

Den sanna revolten är alltid tyst
- Marcus Birros Blogg - "Jag trodde Gud var för alla andra, de trygga människorna med händerna i jordgubbslandet. Människor som kammar mattkanterna innan de går och lägger sig.  Fridfulla, upplysta och svala medborgare. Frälsta stackare med färdiga svar på tungspetsen. Jag ville kyssa dem våldsamt, ta deras smak, sno deras präktighet, känna deras varma kroppar under mina våldsamma händer.
Jag trodde Gud var en relation man var tvungen att förtjäna. Jag trodde att det förväntades stordåd av mig.
Jag var en mycket rädd och mycket ensam man de åren.
Jag är fortfarande mycket rädd. Men jag är inte ensam längre
."

Omar Bakri: Norge må regne med hevnangrep
- Aftenposten - "Jeg er knapt kommet over dørterskelen til denne islamistiske svovelpredikantens moderne leilighet i den nordlibanesiske byen Tripoli før han begynner å messe om sin iraksk-kurdiske kollega, dømt til fem års fengsel for trusler mot norske politikere."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar