Dagens Nyheter

28 dec. 2012

Nyhetsflödet fredagen den 28 december

Hur dök den där Tommy Dahlman upp egentligen?
- Världen idag - "Nu har 17 år gått och jag är på väg in i den mera ”religiösa” världen igen. Jag märker i mötet med pastorer och församlingsledare att mina 17 år har gett mig en annan syn på så mycket. Tyvärr finns det en överdriven känslighet för att sticka ut, inte vara politisk korrekt och man har lätt för att missförstå varandra. Alltså en kropp med ömma tår. Naturligtvis finns det lysande undantag. Men människor runt mig säger att jag ser skarpare på en del saker och jag reagerar icke-religiöst på annat. Det sämsta vi kan göra som etablerade kristna församlingar är att skapa så förutsägbara församlingar att driftiga och karismatiska personer inte får plats. Döm dem inte – fråga hellre efter deras motiveringar, visa dem intresse, innan du rusar till rättegången."

”För några blir det här den enda julklappen de kan ge sina barn”
- Aftonbladet - "Alla har inte råd att fira jul.
Men det finns de som gör sitt bästa för att göra det möjligt.
Följ med till Frälsningsarmén i Akalla i Stockholm där några eldsjälar jobbar hårt för att skapa en riktigt god jul.
"

John Kerry har jødisk bakgrunn og støtter Israel
- Norge idag - "USAs nye utenriksminister, John Kerry (69) kjent for sin urokkelige støtte til Israel, har jødisk bakgrunn, opplyser israelske og utenlandske medier etter å ha dykket ned i hvem denne demokratiske senatoren fra Massachussets er."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar