Dagens Nyheter

7 mars 2014

Nyhetsflödet söndag den 9 mars

Gudsbevis – Jesu uppståndelse från de döda
- Bength Gustafsons blogg - "När vi talar eller skriver om Biblisk och klassisk kristen tro, vilket jag gör på denna blogg,  då har Jesu uppståndelse från de döda en central och helt avgörande plats och betydelse. Paulus, som inte minst var en mycket skicklig apologet: försvarare av den kristna tron, han ställer allting på sin spets, då han skriver om Jesu uppståndelse från de döda i 1 Kor. 15:12-22. Han skriver, att om Jesus inte har uppstått från de döda: – Då är all kristen predikan och förkunnelse meningslös. – Då är vår kristna tro meningslös. – Då är vi som kristna falska vittnen, både inför Gud och inför människor. – Då finns det ingen befrielse ifrån synd och ifrån ett destruktivt liv. – Då är de som har dött i tro på Jesus hopplöst förlorade. – Då finns det ingen framtid och inget hopp. – Då är vi som tror på Jesus de mest beklagansvärda av alla människor."

Ulf Christiansson: "Om dagens abortlagstiftning hade gällt då, hade jag inte levt idag"
- Eva Ruderstam i Inblick - "I vår drar rockbandet Jerusalem ut på en ny turné genom Sverige. Med sig i bagaget har Ulf Christiansson en splitter ny självbiografi, som med avstamp i hans egen livsberättelse även riktar en känga till dagens abortlagstiftning...
...I boken berättar Ulf öppenhjärtigt och ärligt om sitt liv.
– Min mamma var bara 18 år när hon fick mig. Hon fick panik när hon blev gravid, och pappa var inte heller glad över det. De hade hört rykten att man kunde göra abort, bakom kulisserna. De beställde tid hos en läkare, och bad honom att abortera mig. Men läkaren vägrade, och kastade ut mamma.
– Då bestämdes det istället att jag skulle adopteras bort. En familj i Småland skulle ta hand om mig. Men när mamma väl fött mig, så ångrade hon sig.
Det här var något som Ulf fick reda på för bara ett par år sedan."

Hon drar i gång musikkafé vid rälsen
- Uppsala Nya Tidning - "Tramporgel och varma mackor. På fredag drar Frälsningsarmén i gång Café spåret, och hoppas locka unga.
Först ut är bandet Grand trunk travellers.
– Det är ett indiepopband med tidlös stil och catchiga refränger, säger Ruby Hansen, som står bakom initiativet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar