Dagens Nyheter

4 jan. 2016

Nyhetsflödet måndag den 4 januari

Gustavs hat byttes mot kärlek
- Inblick - "24-årige Gustavs liv har mest gått utför. Han drogs tidigt till den kriminella världen.
– När jag var 13-14 år var mitt mål att bli kriminell.
Gustav berättar att han alltid känt sig omgiven av mörker. Som barn hade han upplevelser av onda andar som stod runt hans säng på natten. Han utvecklade tidigt ett hat till människor och kunde bli fruktansvärt arg.
– Jag fick utbrott där jag tände till. På barnpsyk försökte de medicinera mig med en massa ADHD-mediciner för att hålla mig lugn, men jag överdoserade medicinerna för att få kickar. Och när medicinen inte längre fungerade gick jag över till droger istället."

En plats för Guds närvaro
- Dagen - "När kyrkan alltför mycket försöker likna den övriga världen går något viktigt förlorat....
    Anledningen att jag gärna slinker in i en kyrka är ju att där finns något annat än det som världen ger. Något som har med ens djupaste längtan att göra.
   För kyrkan är mer än bra underhållning och trevlig gemenskap. Kyrkan har en större vision; att visa vem Gud är."

Fokus 2016  - Om å følge etter Jesu Kristus 
- Den norske siden -  Syv bibelord om disippelskap for den daglige andakten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar